افتاده است؟ دستیابی به قدرت حل مسئله
دورنمای درس:
در این درس هم مثل درس گذشته بچه ها را به یادگیری حل مسئله دعوت می کنیم. در ابتدا چند موقعیت حل مسئله به همراه راه حل هایشان را به کودکان درس می دهیم( در بسته ی آموزشی این پوسترها هست).سپس،تکنیک “صبر کن،بپرس و عمل کن” را آموزش می دهیم. تفصیل این تکنیک بدین شرح است که به کودکان یاد می دهیم که در موقعیت حل مسئله، ابتدا صبر کنند،و تکنیک آرامش دهنده ی قلب گرمتر را انجام داده و احساس خود و دیگران را در ان موقعیت شناسایی کنند و سپس دست به اقدام مفید بزنند.
اهداف:
1. بچه ها به تصاویری نگاه کنند که موقعیت حل مسئله به همراه پاسخ ها را ارائه می دهد.
2. بچه ها تکنیک صبر کن، بپرس و عمل کن را یاد بگیرند.
وسایل لازم:
. کارتهای حل مسئله
. سی دی موسیقی
.پوستر آهنگها
. پوستر حل مسئله
درس 11:چه اتفاقی افتاده است؟ دستیابی به قدرت حل مسئله
دورنمای درس:
سومین جلسه ی آموزش دستیابی به قدرت حل مسئله،به روال دو جلسه ی قبل می گذرد.در ابتدا به کوذپدکان یاد می دهیم که در موقعیتهای حل مسئله ی روی پوستر چه راه حلهایی را می توانند به کار بگیرند.بعد، آنها یک تکنیک حل مسئله را به کار می گیرند.پژوهشگر با طراحی یک داستان نمایشی که موقعیت حل مسئله ای در آن به اجرا در می آید کمک کرد تا بچه ها به تمرین تکنیک یاد گرفته شده بپردازند.
اهداف:
1. کودکان به کارت تصاویر از موقعیتهای حل مسئله نگاه کرده و حل مسئله در این موقعیتها به آنها آموزش داده شود.
2. بچه ها یکی از تکنیکهای یادگرفته شده را به کار گیرند.
وسایل لازم:
. کارت تصاویر حل مسئله
. سی دی موسیقی
. پوستر اهنگها
. پوستر حل مسئله
قسمت 4: معرفی برنامه های تکمیلی
در این قسمت، برنامه هایی به عنوان فعالیتهای تکمیلی پیشنهاد شده که پژوهشگر برنامه هایی را که به کار گرفته، در اینجا معرفی می کند.
قسمت5 : ارتباط با والدین
نامه ای به والدین: جهت کسب اجازه و درخواست همکاری لازم

والدین عزیز…………….،با سلام
موضوع تحقیق من ” اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر شایستگی اجتماعی کودکان پیش دبستانی ” است.
با کسب اجازه از شما، ما کودک شما را در برنامه ی آموزش تنظیم هیجان شرکت داده ایم. در این برنامه به کودک شما یاد می دهیم هیجانهای خود را بشناسد، آنها را نام ببرد و مدیریت آنها را با توجه به موقعیت یاد بگیرد. در مطالعات علمی معلوم شده، یادگیری این مهارتها در سنین پیش دبستانی بسیار موثرتر از یادگیری خواندن و مفاهیم ریاضی ست. این مهارتها کودک شما را برای ورود به دنیای مدرسه و بعد از آن آماده می سازد.
مسلم است که همکاری شما در این تحقیق، هم به نفع فرزندتان بوده و هم کمکی به روشن تر شدن هرچه بیشتر این موضوع در دنیای علم و سپس ایجاد تغییراتی کوچک اما مفید در دنیای بزرگ و پیچیده ی کودکان می کند. در طول برنامه، نامه هایی برای شما فرستاده می شود، در ضمن آنها تکالیفی توضیح داده شده که بایستی کودک شما این تکالیف را در خانه انجام دهد.
تقاضا داریم رضایت خود را (کتبی) از شرکت فرزندتان در این برنامه به ما اعلام کنید.

در صورتی که سوالی دارید می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید: 09188598105
از همکاری شما سپاسگزاریم.

موضوع نامه: تکنیک تغییر و درخشش
سلام.
والدین عزیز:
یکی از درسهای ما آموزش تکنیک ” تغییر و درخشش” است.این تکنیک به فرزند شما کمک می کند تا نگرش و هیجانهای مثبت را افزایش دهد. بهتر است شما هم این تکنیک را با کودکان خود در منزل تمرین کنید تمرین این تکنیک در طول روز آرامش شما را هم بیشتر کرده،و آمادگی شما را برای صبور بودن در موقعیتهای استرس زا افزایش می دهد..
دستورالعملهای این تکنیک:
.آیا دقت کرده اید زمانیکه احساس عشق و دوستی به کسی دارید،در قلبتان گرما هست؟ این گرمای قلب را به گرمای متششع از خورشید توصیف کرده ایم.تا کنون گرمای خورشید را بر پوست خود حس کرده اید؟در آن هنگام چه احساسی دارید؟ وقتی ما احساس عشق و دوستی، یا قدردانی و مراقبت به کسی داریم یا حتی این احساسها را به شی خاصی داریم،گرمایی همچون گرمای نور خورشید در قلب ماست.
.توجه خود را بر قلبتان متمرکز کنید،دست خود را بر قلب خود بگذارید.
.حال سعی کنید هوا را به داخل سینه برده و خارج کنید. سه بار این کار را انجام دهید.
. در این هنگام به کسی فکر کنید که شما را شاد می کند.یا حتی می توانید خاطره ای خوش یا مکانی خاطره انگیز را به یاد آورید.احساسهای مربوط به آن خاطره را به یاد آورده،و سعی کنید این احساس را به کسی یا چیزی که دوستش دارید،انتقال دهید.
با تشکر از همراهی شما

موضوع نامه: بازشناسی هیجانها
سلام.
والدین عزیز:
سالها تحقیق، اهمیت یادگیری مهارتهای اجتماعی و هیجانی را برای رشد کودک معلوم کرده است.داشتن این مهارتها به فعالیتهای یادگیری کودکان کمک بسزا و غیر قابل اجتنابی خواهد کرد، چرا که به رشد خود-کنترلی و همراهی با دیگران در محیط مدرسه کمک می کند.
بخش مهمی از این مهارتها، یادگیری بازشناسی هیجانها در خود و دیگران است. ما پیشنهاد می دهیم که زمانی را با کودکان خود برای یادگیری بازشناسی و نام گذاری هیجانهای مختلف بگذارید. هیجانهایی که به طور معمول کودکان با آن روبرو می شوند شامل احساس شادی، غمگینی،خشم، ترس و دوستی است. وقتی زمان مناسبش رسید کودکان را تشویق کنید تا با احساس آن لحظه روبه رو شوند.
ما مجددا از همکاری شما در منزل سپاسگزاریم. همکاری شما به قویتر کردن آموزش ما کمک خواهد کرد.
سپاس فراوان
Abstracte

Abstract
Abstract

دسته بندی : No category

دیدگاهتان را بنویسید